URXELLA

Trescant pel món (CLXXX) Camí Vell de Cúber.

Alternativa | 03 Juny, 2012 06:00 | facebook.com twitter.com

Ja fa un grapat de dissabtes, en el marc d’activitats del Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, anàrem a fer un recorregut pel Camí Vell de Biniaraix o de Cúber. És un camí de ferradura que a trams no està molt ben conservat però a la major part encara té l’empedrat, escalons, ratlletes i altres elements constructius. És la via de comunicació de les finques i horts del barranc que estan a la banda de ponent, una zona amb molta pendent que vist de lluny sembla que les parades i les casetes no s’hi puguin sostenir.

Començam l’excursió als rentadors de Biniaraix i prenem el camí del barranc, no cansa veure aquesta meravella i anar-hi un pic i un altre, al cap d’una estona trobam el desviament del Camí Vell de Cúber però com el recorregut és circular, noltros continuàrem pujant pel camí del barranc i llavors sortirem a aquest punt on som ara.

Pujam barranc amunt fins que arribam a l’altura de Can Catí que és on ens desviarem per el camí vell, en un moment arribarem al gorg del mateix nom i tindrem la sort de veure uns barranquistes que davallen el torrent de l’Ofre. Seguim per amunt fins que arribam al Coll d’en Se on hi ha una construcció que uns diuen que és un era però que jo crec que és un rotllo de sitja al centre d’una parada rodona. D’aquí ja començam a davallar serpentejant entre parades, rossegueres, i qualque porxo.

Com estava previst sortim a la cruïlla que havíem vist de pujada i ja en el camí del barranc anam cap a Biniaraix que és on acaba l’activitat. És un recorregut entretingut que per el fet de pujar per una banda i baixar per l’altra encara és més interessant.

ARFV

Comentaris

Garci

Re: Trescant pel món (CLXXX) Camí Vell de Cúber.

Garci | 03/06/2012, 08:42

Una excursió espectacular. Cada cop que l'he feta he disftutat.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.