URXELLA

http://alternativaperpollenca.com

Poder per decret

Alternativa | 18 Agost, 2012 06:00 | facebook.com twitter.com

 Reflexió i dibuix original del nostre amic en Miquel Trias.  Ja sabeu que si voleu escriure algun article només ens l'heu d'enviar alternativaperpollenca@gmail.com

Com en els bons temps d'ordre i lleis, el nostre líder provincial —en Bauçà— governa per decret. Cosa que ens refresca la memòria: quina bellesa històrica, allò del Führer prinzip, de la llei de Plens Poders del Claudillo de 1936, i de la llei de Suprema Potestat del 1938 o de la Llei de Prerrogatives del 1972. I a qui no li agradi que mengi morena, no els haguessin votat…

 

Comentaris

jrv

Recordatori

jrv | 19/08/2012, 08:42

Excelent l'article de Juan Torres,l bon recordatori que permet que les afirmacions i declaracion dels polítics corruptes, destinades a que els arbres no ens deixin veura el bosc, fracassin al manco a els que llegim articles com aquests

Margalida Amengual

Jornaleros

Margalida Amengual | 18/08/2012, 13:57

Totalment d'acord amb el que diu aquest article de Juan Torres. Aquesta és l'Espanya en que vivim, patètica i el més fort per jo és que la gent, en general, ha massacrat en Gordillo sense ni tant sols escoltar les raons que el varen duu a fer el que va fer, ho he comprobat personalment. Em va escarrufar veure de prop la manipulació a la que estam sotmesos.

Alternativa per Pollença

Los jornaleros andaluces y la significativas diferencias de sensibilidad ante el robo

Alternativa per Pollença | 18/08/2012, 12:35

Interesant article de Juan Torres.

A ninguna persona nos gusta que nos quiten lo que es nuestro. Tanto es así que desde tiempo inmemorial los seres humanos nos hemos dado normas e instituciones para evitarlo y para castigar a quien lo haga.
Comprendo, por tanto, el enojo de los propietarios de los supermercados donde un grupo de jornaleros andaluces han sustraído comida. Aunque el objetivo sea noble, ya he dicho que a nadie le gusta que le quiten lo suyo y entiendo, pues, que hayan dado parte a las autoridades.
Incluso entiendo que éstas se hayan movilizado enseguida y que los dirigentes de algunos partidos hayan pedido rápidamente que se castigue a los culpables. Es lo que ha hecho el portavoz adjunto del Partido Popular en el Congreso, Rafael Hernando, quien afirmó que espera que el diputado de Izquierda Unida, Juan Manuel Sánchez Gordillo, sea denunciado por robo porque, según ha dicho, “las leyes se tienen que cumplir y tiene que tener conductas ejemplares. Esta forma de protestas me parecen lamentables y espero que la Justicia tome cartas en el asunto”.
Ya digo que me parece normal. Pero lo que, sin embargo, no me parece tan normal es que estas autoridades y los políticos que se han escandalizado tanto por el hurto de los jornaleros sean tan poco sensibles a otros robos mucho más grandes que ocurren a diario en nuestro país. Es decir, que se enrabien tanto por un hurto de poca monta y no persigan los grandes robos y estafas.
Veamos:
Supongamos que los jornaleros llenaron cada uno de los carros con comida por valor de 300 euros cada uno (lo que significaría, por cierto, que la cantidad total hurtada es muy pequeña para Carrefour y Mercadona, pues entre ambas empresa obtuvieron 845 millones de euros de beneficios en 2011, y si suponemos que recogieron 25 carros de comida resulta que con ese beneficio se podrían llenar 2,8 millones de carros con comida por valor de 300 euros cada uno).
Comparemos ahora este hurto con otros tres robos de los que se han producido o se producen día a día en España:
a) Robo de las compañías eléctricas.
El ingeniero Antonio Moreno ha demostrado que “cada día que pasa sin que el Gobierno apruebe la normativa oficial que defina en qué consiste “la adecuada renovación y actualización del parque de contadores”, las compañías eléctricas cobran ilegalmente las siguientes cantidades (incluido el IVA):
- Más de 600.000 euros por un servicio (“la adecuada renovación y actualización del parque de contadores”) que no prestan porque el Gobierno aún no ha definido en qué consiste dicho servicio.
- Entre 196.000 y 342.000 euros por el error positivo que tiene el 80% de los contadores debido a que no han sido verificados periódicamente porque el Gobierno aún no ha publicado la correspondiente normativa”.
Es decir que las compañía eléctricas (solo por cobrar un servicio de renovación y actualización de contadores que no prestan) roban cada día a los españoles el equivalente a 2.000 carros de supermercado con comida por valor de 300 euros cada uno, lo que representa unos 730.000 carros al cabo del año.
Como puede verse en la web de Antonio Moreno (h ttp://www.estafaluz.com) si se suman los demás conceptos de la estafa continua de estas empresas, resultaría que nos están robando el equivalente a muchísimos más carros.
b) Robo de las preferentes.
Como es sabido, un buen número de bancos engañó a miles de ahorradores españoles colocándoles “participaciones preferentes” como si fueran depósitos, sin informarles de que en realidad son una especie de acciones sin derecho a voto y cuyo efectivo solo se podría recuperar en condiciones muy leoninas (Un reportaje de Tele5 sobre este tema aquí).
Como consecuencia de ese engaño de los bancos alrededor de un millón de personas han perdido la inmensa mayoría de sus ahorros, calculándose que esas pérdidas, un verdadero robo, pueden tener un valor de entre 10.000 y 30.000 millones de euros.
Si aceptamos la estimación más baja (10.000 millones), resulta que los bancos han robado a un millón de españoles, y solo por el concepto de participaciones preferentes, el equivalente a 33 millones de carros de supermercado cargados con comida por valor de 300 euros cada uno.
c) Fraude fiscal.
Según los técnicos del Ministerio de Hacienda el 72% del fraude fiscal (que es de unos 89.000 millones de euros en total), lo realizan las grades fortunas y grandes corporaciones empresariales, lo que significa que éstas dejan de pagar a Hacienda unos 64.000 millones de euros al año.
Si aceptamos que evadir el pago de impuestos al que estamos obligados es un robo a la sociedad, resulta que las grandes fortunas y corporaciones roban a todos los españoles el equivalente a 213 millones de carros de supermercado cargados con comida por valor de 300 euros cada uno.
A estos robos podríamos añadir otros a gran escala, como el que han padecido las familias engañadas que contrataron con bancos créditos con cláusulas suelo fraudulentas (información aquí y aquí), los que practican las empresas farmacéuticas (información aquí), o el sinfín diario de malas prácticas de los bancos que cuestan miles de millones a todos los españoles (adicae). Por no hablar del robo global y de cantidades astronómicas que ha supuesto la crisis financiera, de el de los rescates bancarios, etc.
En conclusión: me podría parecer razonable que se quiera perseguir y condenar a los jornaleros que han hurtado unos cuantos carros de comida por valor de unos 7.500 euros y no en beneficio propio. Pero lo que me pregunto es otra cosa: ¿cómo es posible que los mismos jueces, fiscales, policías, autoridades… que están persiguiendo y que terminarán por encarcelar a los jornaleros responsables por el hurto de unos cuantos carros de comida no persigan con semejante celo a quienes nos están robando cantidades que son varios millones de veces más grandes?
No sé que piensan los lectores y lectoras pero, a la vista de este comportamiento tan contradictorio y de la falta de persecución efectiva que tienen esos robos multimillonarios, lo que yo creo es que criminalizan a los jornaleros no porque les preocupe el robo en sí sino por otra cosa: porque están tirando de la manta para que se vea la peor y más asquerosa vergüenza de nuestro mundo opulento: el hambre. Un sufrimiento, no lo olvidemos, que no es un accidente ni el resultado de la falta de recursos sino, como decía el anterior Relator de las Naciones Unidas para los Problemas de la Alimentación, Jean Ziegler, “un crimen organizado contra la Humanidad”. Y es por eso, creo yo, que los criminales que lo cometen o que ayudan a cometerlo no quieren que se hable de ello.
Así que no seamos hipócritas: Si las autoridades que tanto reclaman el respeto al orden y la propiedad fueran coherentes y acabaran con lo verdaderos ladrones que están robando a la inmensa mayoría de la sociedad no habría más jornaleros llevándose comida de los supermercados.

Joan C C

Re: Poder per decret

Joan C C | 18/08/2012, 11:24

Aqui podeu sentir al poca vegonya de'n Bauzà.
h ttp://www.lasextanoticias.com/videos/ver/el_pp_sigue_insultando_a_los_parados/629933

Com ha dit en Pepe, el problema no és que en President insulti a la gent que no te feina, el problema són els milers d'aturats i treballadors que es creuen el missatge i interiortzen un sentiment de culpabilitat. Sentiment que no tenen els lladres corruptes que ens han conduit a la situació actual

jrv

Cameron, versus Bauzà i Cia.

jrv | 18/08/2012, 11:16

La vinguda i el mitjà per venir de D. Cameron , primer ministre britànic m'ha provocat moltes reflexions, una d'elles l'estada de Matas, Delgado i resta de comitiva a Moscou fa uns anys, d'on casualment es va descobrir que havien anat de putes al famós bordell Rasputin pagant amb diners públics, en un viatge oficial, el que al cap i a la fi no varen poder aclarir el motiu, a no ser que simplement fos per desfogar-se sexualment pagant passatges en primera clase a càrrec dels contribuents, entre els que obviament també hi ha treballadors que avui dia molts és troben a l'atur.
La comparació amb el primer ministre britànic, vingut amb una aerólinia econòmica i allotjant-se a la casa d'uns amics, no te res a veura amb el que estem acostumats a veura i sentir respecte als nostres mal anomenats governants a Espanya, on la paraula dimitir ja no existeix.
I encara s'en foten dels pobres treballadors que cercan feina desesperadament.
Això no acabarà be, la gent no es tan imbecil com ens volen fer creura.
Aqui no tenim primer ministre, ni president de comunitat autònoma, tenim primer cantamanyanas, primer embustero, president dels corruptes, això si, i molts candidats a aquestes "honorables " denominacions.

Pepe

Re: Poder per decret

Pepe | 18/08/2012, 09:40

El dibuix i la reflexió d'en Trias em recorda el discurs que va fer el batle a la Patrona, un discurs molt guapo on va parlar de la importància del consens ... Na Francina Armengol li va dir després que a veure si li feia arribar aquest discurs a en Bauza...
El consen no només s'ha de cercar quan un es troba en minoría o quan interessa. El batle ha demostrat a temes com la disciplina urbanística que quan no i interessa també governa per decret.

Pepe

Re: Poder per decret

Pepe | 18/08/2012, 09:34

El problema ja no és que en Bauza digui aquestes barbaritats, el probema és que aquest missatge sigui repetit per treballadors que encara pensen que som els culpables de la crisi.

Garci

Re: Poder per decret

Garci | 18/08/2012, 09:19

Sentir això és com un cop de puny a totes les persones que han d'agafar l'almoina de l'Estat per a poder sobreviure ja que no troben feina. Dir això és un insult a les milers de persones que cada dia perden casa seva per no poder pagar les hipoteques. I dir això només demostra que no son persones, sinó interessats única i exclusivament en els seus negocis. Aquest home hauria de compartir la tasca dels centenars de persones que tresquen cada dia els contenidors a la recerca de qualsevol metall que dur al "chatarrero" a canvi d'uns cèntims d'euro. O passar-se pels caixers automàtics dels bancs de Palma, que estan plens de persones que dormen com poden, amb les panxes buides i sense cap esperança de sortir-ne... Haurien de viure sense res o amb uns miserables 400 euros!

Margalida Amengual

Impresentable Bauçà

Margalida Amengual | 18/08/2012, 09:07

Heu sentit el que ha dit l'impresentable de'n Bauçà, que hi ha gent que està apuntada a l'atur i que no vol que el cridin per fer feina, que vol viure de la subvenció? Vos pareix normal que en el temps que corren un president d'una comunitat autònoma digui això i es quedi tan ample? Aquest home i tota la seva comparsa han de dimitir ja, sobretot quan tothom sap que formen part d'un partit plé de gent corrupte, que ens ha robat en cara alta, que han viscut a les mil marevalles a costa nostra, els habitants de les Illes Balears, que encara pagam i pagarem durant molt de temps les conseqüencies de la seva corrupció(si no vaig equivocada hi ha o hi ha hagut a les Balears uns 80 casos de corrupció i la gran majoria protagonitzats per membres del PP, això no s'hauria d'oblidar perqué per culpa d'això ens han fuit mil.lions i mil.lions que ara tendriem i no tenim i ens lleven doblers als ciutadans que no importaria)I encara hem d'aguantar les paraules d'aquest no sé com anomenar-lo. Ja ho diuen ja que "se cree el ladrón que todos son de su condición".

Toni

Genial

Toni | 18/08/2012, 07:35

Sempre genial aquest Trias. Molt bó.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.
Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb