URXELLA

http://alternativaperpollenca.com

Per quan els judicis als d'aquí?

Alternativa | 09 Juliol, 2007 07:04 | facebook.com twitter.com

L’altre dia sortia la notícia que el Tribunal Suprem va augmentar la condemna a un militar que va participar en la repressió durant la dictadura argentina (1976-1983). La persona en qüestió és Adolfo Scilingo. Aquest fet ens alegra molt. Els repressors, siguin d’on siguin i del color que siguin han e pagar els seus crims. És curiós però que sigui un jutge espanyol que condemni aquest home. Amb quina coherència pot condemnar un jutge espanyol a un repressor forà quan fa silenci i tapa els crims dels d’aquí?

 

El nostre model democràtic se basa amb la llei del silenci i la impunitat. Als tants i tants de franquistes assassins, repressors... que van actuar aquell llarg hivern de 40 anys haurien de pagar pels seus actes, és a dir, pels crims contra la humanitat que ara un espanyol vol fer pagar a un argentí.

 

El cas més sabut és el de Fraga. Ministre d’en Franco que va signar sentències de mort a presos polítics, que va ser un assassí i un repressor en tota regla, doncs aquest vellet gallec dorm tan tranquil a casa seva. Una casa feta a partir de sentències de mort, terror i repressió.

 

Hem de lluitar per canviar això, perquè la democràcia es desvinculi d’una vegada del règim anterior i deixi de ser la continuació de la Dictadura, per la dignitat de les víctimes, per poder avançar i de la dictadura fer-ne història. Hem de demanar justícia per tots els scilingos espanyols que encara queden, i hem de demanar l’anulació de totes les sentències franquistes injustes.

 

Sense aquest pas no avançarem i sempre tendrem l’argument de no remoure la merda del passat. Argument esgrimit pels qui no tenen una ferida que reparar, pel qui tenen la merda damunt i per això no volen que la remoguem.

 A continuació les notícies de premsa:

 Diario de Mallorca

El Supremo eleva a 1.084 años de cárcel la condena al represor Scilingo
La sentencia considera que el ex militar argentino es cómplice de más de 250 detenciones ilegales

OTR/PRESS. MADRID.

 

El Tribunal Supremo elevó ayer la condena de cárcel de Adolfo Scilingo de 640 a 1.084 años por los crímenes contra la humanidad en los que participó durante la dictadura argentina (1976-83). La diferencia con la sentencia anterior radica en la consideración de cómplice en 255 detenciones ilegales, por las que se le ha condenado a 2 años de prisión por cada una. A pesar de ello, el ex militar, de 60 años de edad, sólo cumplirá un máximo de 25 años, debido al Código Penal de 1973, vigente cuando ocurrieron los hechos.

El Pleno de la Sala de lo Penal del Tribunal Supremo publicó ayer el fallo en el que considera a Scilingo autor de 30 asesinatos (por los que le condena a 19 años de cárcel cada uno), una detención ilegal (4 años) y cómplice de otras 255, por las que le castiga con 2 años de cárcel cada uno.

El Tribunal ha individualizado los delitos, pero los ha considerado crímenes contra la humanidad, por lo que aumenta su gravedad. Según fuentes próximas a las acusaciones, se trata de la "primera vez en la historia que el Supremo aplica directamente el Derecho Internacional", lo que consideran "una conquista del derecho penal, internacional y de los derechos humanos".



Sentencia anterior



La Audiencia Nacional ya había condenado al ex militar el 19 de abril de 2005 por 30 asesinatos, una detención ilegal y una tortura, por la que le habían castigado con 5 años. Ahora, Scilingo ha sido absuelto de la tortura atendiendo de forma parcial a su recurso. Sin embargo, su condena ha aumentado tras considerarle cómplice de 255 detenciones ilegales realizadas en la Escuela Mecánica de la Armada.

Tras el golpe de Estado cometido en Argentina en 1976, se llevó a cabo un plan de exterminio de ´subversivos´ mediante el que desaparecieron entre 20.000 y 30.000 personas.

Scilingo participó en estas acciones desde que entró en la ESMA, en octubre de 1976. Entre los delitos más importantes que realizaban se encontraban secuestros o torturas. Asimismo, se realizaban cremaciones de ´subversivos´ previamente asesinados, a los que llamaban ´asados´.

 

 Ultima Hora

 

El Supremo eleva a 1.084 años de cárcel la condena al represor Scilingo
La Audiencia le había condenado con anterioridad a 640 años de prisión

EUROPA PRESS-MADRID
El Pleno de la Sala Segunda del Tribunal Supremo elevó ayer de 640 a 1.084 años de cárcel la condena impuesta por la Audiencia Nacional al ex militar argentino Adolfo Scilingo por crímenes contra la humanidad según el derecho internacional que cometió durante la dictadura argentina (1976-83).

La principal diferencia con la sentencia de instancia es que se le ha considerado cómplice de 255 de detenciones ilegales, penada cada una de ellas con 2 años exactos de cárcel.

Diez de los quince magistrados que forman el Pleno de la Sala de lo Penal decidieron ayer, según el fallo hecho público ayer, considerar a Scilingo autor de 30 asesinatos (y le impone 19 años por cada uno) y una detención ilegal (4 años), así como cómplice de otras 255 (2 años por cada una), delitos que constituyen crímenes contra la humanidad según el derecho internacional. La sentencia y los votos particulares que la acompañen se darán a conocer en los próximos días.

La Audiencia condenó a Scilingo el 19 de abril de 2005 por un delito de lesa humanidad con el resultado de 30 muertes con la agravante de alevosía (21 años por cada una), una detención ilegal (5 años) y una tortura (5 años). El alto tribunal le ha absuelto de este delito, al estimar parcialmente el recurso de Scilingo, pero al admitir también el presentado por varias acusaciones le condena también como cómplice de 255 detenciones ilegales.

Las acusaciones populares ejercidas por la Asociación Pro Derechos Humanos de España, la Asociación Libre de Abogados, Madres de Plaza de Mayo, Abuelas de Plazo de Mayo e Iniciativa per Catalunya recurrieron la sentencia de la Audiencia Nacional al entender que Scilingo era también responsable de las detenciones ilegales que presenció en la Escuela Mecánica de la Armada.

 

Comentaris

Joan Ramon veterà

covardia

Joan Ramon veterà | 13/07/2007, 16:45

Certament, l'injusticia des de el final la guerra civil, per els testimonis per mi escoltats en el seu dia ja llunyà, pel que jo encara vaig poder veura, i les fonts mes imparcials llegides, en que quaranta anys després del seu final, els participants i afectats d'un bandol tenien el mes alt reconeixament social, ventatges economiques amb pensions vitalicies sucoses i altres que ni tan sols aguessin somniat quan va començar una guerra i que en molts casos no sabien ni de que anava, i els altres, la majoria també, foren perjudicats fins a extrems cruels per haver estat al lloc equivocat al moment equivocat. Per a mi els botxins son botxins, siguin d'on siguin i hem mereixen el mateix despreci, però de les fonts que esmentat, es veu que els dirigents d'un bandol , amb Franco al capdevant com a màxim responsable, no pararen davant cap crueltat amb tal de guanyar la guerra, mentres molts dirigents de la Republica, no tots, feren immensos esforços per aturar la repressió a la seva zona, esforços que malgrat l'ambient de revenja, en molts casos tingueren èxit, i altres no. Però si observau atentament el que encara passa a qualsevol guerra, tots els bandols perden tota consideraciò moral respecte a vides i bens quan es tracta de guanyar, quan el cap està calent no hi ha miraments. Però, per a mi hi ha tres fets de caire col·lectiu repugnants en la historia des de el 1939, molt mes que la mateixa guerra incivil: la repressió posterior a la guerra, en que mils de persones moriren de fam o maltractaments a les pressons i camps de concentració, hi ha dades de unes 98.000 persones executades entre 1939 i 1945. La benedicció de l'esglessia catòlica a aquesta guerra i el tancament absolut d'ulls davant la barbarie de la postguerra, en ves de intentar, segons motius principals de la seva pòpia existència evangelica, reduir els efectes de la guerra i la repressió.
I encara un de mes recent, i per haver-se donat en temps de la democracia, doblement dolorós, i es el fet que havent governat el PSOE des de 1982, no va fer cap gest de reparació económica amb els cada cop menys supervivents, o familiars de republicans victimes de desaparició,mutilats o empressonats al seu temps, fins ja ben entrat els anys 90, i encara dse forma tímida.Estic d'acord amb Turgut que a hores d'ara anar a cercar botxins, d'un bandol o de l'altre, es absurd. Però recordau que aquest debat es va iniciar amb la descripció d'una intervenció de forces espanyoles a l'estranger, cosa de la que estic content havent conegut l'ambientillo tan cutre respecte als drets humans dels anys 50 i 60 a Espanya, però aqui encara hi ha danys a reparar. No entengueu venjances, per favor, seria de locura, però si reparaciò, per poca que quedi ja per fer-ne!

Pepe

Hipocresia.

Pepe | 13/07/2007, 15:24

Em sap greu no haver pogut participar d'aquest debat, pens que puc resumir la meva opinió en tres paraules; veritat, justícia i reparació.
El que és una vergonya és ser tan hipòcrita com anar a perseguir els botxins d'altres països o fer simulacres de fosses comuns d'altres països.
O nomenar a uns beats i no voler saber res dels altres.

Sobre aquest darrer tema un interessant article del que ha estat el meu millor professor Julián Casanova
Franco, la iglesia católica y sus mártires

Julián Casanova
El País

El 1 de julio de 1937, hace ahora 70 años, la jerarquía de la Iglesia católica española selló oficialmente el pacto de sangre con la causa del general Franco. Ese día vio la luz la “Carta de los Obispos españoles a los de todo el mundo con motivo de la Guerra de España”. Redactada, a petición de Franco, por el cardenal Isidro Gomá, la apoyaron con su firma todos los obispos españoles, menos Mateo Múgica y Francesc Vidal i Barraquer, que se encontraban en ese momento en Italia. Múgica, obispo de Vitoria, había sido expulsado de su diócesis unos meses antes por la Junta de Defensa de Burgos por haber “amparado con excesiva transigencia a los sacerdotes nacionalistas” y excusó su firma alegando precisamente que no estaba en su puesto.

Vidal i Barraquer, arzobispo de Tarragona, que había podido escapar de la violencia anticlerical del verano de 1936, le dijo a Gomá que ese documento colectivo podría servir de pretexto “para nuevas represalias y violencias” y para “colorear las ya cometidas” y que además le molestaba, en clara alusión a Franco, “aceptar sugerencias de personas extrañas a la Jerarquía en asuntos de su incumbencia”.

Nada nuevo, desde el punto de vista doctrinal, había en esa “Carta” que no hubiera ya sido dicho por obispos, sacerdotes y religiosos en los doce meses que habían pasado desde la sublevación militar. Pero la resonancia internacional fue tan grande, editada inmediatamente en francés, italiano e inglés, que muchos aceptaron para siempre la versión maniquea y manipuladora que la Iglesia transmitió de la guerra, del “plebiscito armado”: que el “Movimiento Nacional” encarnaba las virtudes de la mejor tradición cristiana y el Gobierno republicano todos los vicios inherentes al comunismo ruso.

Además de insistir en el bulo de que el “alzamiento militar” había frenado una revolución comunista planeada a fecha fija y de ofrecer la típica apología del orden, tranquilidad y justicia que reinaban en el territorio “nacional”, los obispos incorporaban un asunto de capital importancia, que todavía hoy es la posición oficial de la jerarquía: la Iglesia fue “víctima inocente, pacífica, indefensa” de esa guerra y “antes de perecer totalmente en manos del comunismo”, apoyó la causa que garantizaba “los principios fundamentales de la sociedad”. La Iglesia era “bienhechora del pueblo” y no “agresora”. Los agresores eran los otros, los que habían provocado esa revolución “comunista”, “antiespañola” y “anticristiana”.

La “Carta colectiva” consiguió la adhesión de los episcopados de treinta y dos países y de unos novecientos obispos. El respaldo sin contemplaciones al bando rebelde sirvió de argumento definitivo para los católicos y gentes de orden del mundo entero. Fundamentalmente porque iba acompañado de un descarado silencio acerca de la violencia exterminadora que los militares habían puesto en marcha desde el primer momento de la sublevación. La “Carta” demonizaba al enemigo, al que sólo movía la voluntad de persecución religiosa, y codificaba definitivamente el apadrinamiento de la guerra como Cruzada santa y justa contra la disgregación patriótico-religiosa emprendida por la República.

Franco y la Iglesia católica salieron notablemente reforzados. La conversión de la guerra en un conflicto puramente religioso, en el que quedaban al margen los aspectos políticos y sociales, justificó la violencia ya consumada y legitimó a Franco para seguir matando. El entonces director de Propaganda del bando franquista, Javier Conde, le transmitió al jesuita Constantino Bayle, hombre de confianza de Gomá, lo satisfechos que estaban en los círculos políticos y militares con aquel milagroso documento: “Diga Ud. al Señor Cardenal que se lo digo yo, práctico en estos menesteres: que más ha logrado él con la ‘Carta colectiva’ que los demás con todos nuestros afanes”.

Acabada la guerra, los vencedores ajustaron cuentas con los vencidos, recordándoles durante décadas los efectos devastadores de la matanza del clero y de la destrucción de lo sagrado, mientras se pasaba un tupido velo por la “limpieza” que en nombre de ese mismo Dios habían emprendido y seguían llevando a cabo gentes piadosas y de bien. Obispos y sacerdotes celebraron durante mucho tiempo actos religiosos y ceremonias fúnebres en memoria de sus mártires. Bajo aquellos “días luminosos” de la paz de Franco, sus restos fueron exhumados y trasladados en cortejos que recorrían con gran solemnidad numerosos pueblos y ciudades, desde los cementerios y lugares de martirio a las capillas e iglesias elegidas para el descanso eterno de sus restos.

La Iglesia católica española quiso, no obstante, perpetuar la memoria de sus mártires con algo más que ceremonias fúnebres y monumentos, y reclamó, apoyada por los dirigentes franquistas, su beatificación, un camino que tardó casi cuatro décadas en recorrerse y que, paradójicamente, empezó a encontrar frutos varios años después de muerto Franco, con la democracia ya implantada en la sociedad española. Pío XII se había opuesto a una beatificación indiscriminada y masiva de miles de “caídos por Dios y por España” y una actitud similar adoptaron sus sucesores Juan XXIII y Pablo VI, quien ordenó incluso la paralización de los procesos canónicos que desde el final de la guerra estaban llegando al Vaticano.

Las cosas cambiaron con Juan Pablo II. En marzo de 1982 comunicó a los obispos españoles que iba a impulsar la beatificación de los mártires de la persecución religiosa en España. El 29 de marzo de 1987 beatificó a tres monjas carmelitas de Guadalajara, asesinadas el 24 de julio de 1936. Fueron las primeras beatificaciones de mártires de la cruzada. A partir de ese momento, se aceleró la conclusión de procesos anteriormente paralizados y se abrieron otros muchos.

A la jerarquía eclesiástica española, sin embargo, los más de cuatrocientos beatificados desde entonces le parecen pocos y reclaman que sean elevados a los altares muchísimos más: los cerca de siete mil eclesiásticos “martirizados” y unos tres mil seglares de ambos sexos, militantes de Acción Católica y de otras asociaciones confesionales, a quienes se quiere aplicar la misma categoría. Si se cumple lo anunciado por la Conferencia Episcopal, la Iglesia española tendrá 498 nuevos mártires de la “persecución religiosa” en octubre de este año, una ceremonia de beatificación masiva para la que se está organizando una peregrinación multitudinaria a Roma.

Nada ni nadie le impide a la Iglesia católica recordar y honrar a sus mártires. Pero con esas ceremonias de beatificación, la Iglesia católica española continúa siendo la única institución que, ya en pleno siglo XXI, mantiene viva la memoria de los vencedores de la Guerra Civil y sigue humillando con ello a los familiares de las decenas de miles de asesinados por los franquistas, quienes, por cierto, a la espera de la Ley de Memoria Histórica, todavía no han encontrado la reparación moral ni el reconocimiento jurídico y político después de tantos años de vergonzosa marginación.

A la jerarquía de la Iglesia católica no le gusta esa Ley ni tampoco desea que un Parlamento democrático apruebe un reconocimiento público y solemne a las víctimas del franquismo. Prefiere su memoria, la de sus mártires, la que sigue reservando el honor para unos y el silencio y la humillación para otros. Como hizo siempre la dictadura de Franco.

Garci

Re: Per quan els judicis als d'aquí?

Garci | 13/07/2007, 13:00

Teniu raó en els vostres últims comentaris. Bastaria reconeixer a les víctimes, condemnar el cop d'estat i el règim posterior i rescatar la memòria de qui vulgui. Però com pot ser que un partit polític tan important com el PP rebutgi fer això. Pens que si no rebutjen el franquisme és perquè hi estan d'acord. Ara em vendreu en que no tot és blanc o negre, però aquest cas és molt clar: estas d'acord amb el franquisme? no. Doncs condemnel. Així de fàcil.
També cal dir que aplaudeixo les diferrents agrupacions del PP que ho han fet.

joan ramon

Equanimitat

joan ramon | 13/07/2007, 11:09

En axò estava, de fet et possava l'exemple de Manacor, però a Pollença al monumet possat al mirador de la creueta un de les persones presentes fou Tomeu Cifre com a representant del PP.
En aquest aspecte trob que ès en el que es demostra un taranna, si bé Tomeu no concideix ideologicament amb mi, en temes d'aquests a estat a l'alçada al meu parer.
Salut i república

turgut

acostar postures

turgut | 13/07/2007, 11:05

No record una condemna del PP de Pollença votada a favor? No es un punt de partida que s'hauria d'aprofitar?

joan ramon

Salutacions Turgut

joan ramon | 13/07/2007, 10:57

En certa manera puc estar d'acord amb tu, però trob que el partit majoritari a l'oposició n'ha fet bandera des de un principi, en lloc de fer propostes de manera constructiva.
Jo trob que és una mostra més de que la nostra democràcia ès poc madura a l'hora de encarar temes que ja s'haurien de veuré des de un punt de mira que no ès donà, i poder encarar epoques d'aquestes sense rencunia però amb valentia fan és forta la democràcia, voler ocultarlos fan que la democràcia sigu vista com una cosa feble i de circumstàncies.
Salut

turgut

victimes

turgut | 13/07/2007, 08:25

Joan Ramon, aquests temes, tractats com tu dius amb respecte, es poden tirar endavant sense por. Les institucions ho han de fer des d'un punt de vista de les victimes. No s'ha de deixar que les victimes mateixes prenguin la iniciativa en aquest tema perquè aleshores surt la llei del talió. S'ha d'explicar molt bé el context en que es produien tots aquells desastres, que res te a veure amb el context actual. De vegades no som capaços de fer una abstracció als temps passats, jo el primer. Es un tema que no costaria posar-se d'acord entre tots els partits, però no hi veig voluntat per cap de les bandes.

Joan Ramon

Reparació

Joan Ramon | 13/07/2007, 07:34

Turgut els expedients, arxius, consells de guerra... Poden ser una font d'informació, a banda de les fonts orals.
Jo no pnes que duguí a baralalr-sa, a no ser que algú es negui a que es faci una reparació moral de victimes que a hores de ara encarà no dsaben on paren els seus famíliars, desprès volem donar lliços de fer les coses.
Veig Turgut que ets un defensors de les polítiques de fets consumats, jo no crec que ningú vulgui fer un consell sumarissim, però si poder recuperar una memòria, que com en el cas del Batle Garnaya a Manacor, afussellat al cementeria de Son Coletes, a la acte de fenunció tengueren la barra de Possat com a deseperegut, i així les seves filles no van pder ni tan sols rebre els ajuts pròpis de orfendat.
No és tracta de mirar amb rabia, però la seva filla menor avui dia demana que es reparia la sva memòria, el Batle de Manacor, del PP per cert, el va declarar l'any passat fill il·lustre de la vila, tal volta és el camí, i no el dels que volen negar uns fets.
Trob que no o hauries de veuré amb tant de alarmisme.
Salut i República,

turgut

deixam-ho estar

turgut | 13/07/2007, 06:12

Perdona Garci, però tu que sabras, el que t'han contat??? Aquest tema no du a res mes que a barallar-se, deixem-ho anar.

Garci

Re: Per quan els judicis als d'aquí?

Garci | 12/07/2007, 21:47

Crec que fa falta que se tregui a la llum el tema dels botxins perquè és un recurs freqüentment utilitzat demagogicament pels que no volen refer el mal moral. Aquí a Mallorca botxins només d'una banda. A l'estat espanyol assassins n'hi havia de tot color, però uns van defensar la legalitat i els altre al no poder vencer a les urnes perquè el poble no els volia van fer un cop d'estat feixista. Cal recordar-ho. Hi va haver víctimes que defensaven la república i vícitmes de la seva defensa.

turgut

victimes

turgut | 12/07/2007, 20:29

Les decissions que es prenguin avui respecte la memoria històrica no poden anar encaminades a enfrontar de nou el que ja no està enfrontat mes que ideològicament. Totes les restitucions de moral han de tenir en compte LES VICTIMES dels dos (o mes) bàndols. Les VICTIMES dic. Perquè de botxins n'hi va haver tambe als dos costats, i aquest no fa falta recordar-los.

revolutionman

moltbeturgut

revolutionman | 12/07/2007, 16:54

turgut, muy bien pensado, pero sigamos pensando si dentro de 4o años se ha acabado el debate, porque ya no tenemos a quien fusilar... porque preocuparmos 40 años antes, pero sigamos pensando .. que tal si en lugar de fusilar o encarcelar, nos dedicamos a educar en los principios de la autentica revolucion: en la fraternidad entre los hombres y los pueblos, igualdad de los mismos ante la ley y en la libertad de elección.

Garci

Re: Per quan els judicis als d'aquí?

Garci | 11/07/2007, 18:17

Crec que no és inútil perquè se tracta de la reparació moral de molta gent.

turgut

queda menys

turgut | 11/07/2007, 18:08

Es igual, aquest debat se cura amb el tens, quan estiguin els dels dos bandols morts.. a l'any 2040 s'ha acabat aquest debat inutil. Ja queda menys

Garci

Re: Per quan els judicis als d'aquí?

Garci | 11/07/2007, 17:47

Sí, podem processar a Carrillo, podem processar a molts republicans que defensaren la legalitat. No podem equiparar als que es defensaven dels que feren un cop d'estat. I molt menys als que van assassinar durant la dictadura. Als seus descendents no tenen culpa de res, tansols de alhomillor beneficiar-se de les barbaritats dels seus avis. Però basta ja d'impunitat per la gent que va acabar amb un règim legítim per oprimir i assassinar un poble pel simple fet de pensar diferent. I amés no se pot jutjar als de fora sense jutjar als de dins, amb quina legitimitat ho fas?

paquetevale?

justuciasinpar

paquetevale? | 11/07/2007, 16:52

muy bien , si señor, con dos c....ojones , hay que procesar al abuelo Manolo por asesino criminal,,, y al abuelo Santiago Carrillo , es asesino de Paracuellos del Jarama tambien, con dos c... ojones y a los Bisanyes de Pollensa tambien por ser los descendientes de aquel traidor amigo del moro Dragut, si señor lo que yo digo, con dos c...ojones

Pepe

País de bojos

Pepe | 09/07/2007, 20:20

L'article m'ha recordat aquesta notícia que em va enviar Margalida Capellà.
Fixau-vos quines coses que fa la guàrdia civil espanyola: un simulacre d'intervenció per fer possible l'exhumació d'una fossa comuna a un país imaginari. Té gràcia que facin el simulacre a Teruel, a mem si encara en
trobaran una de veres! Això és, certament, un país de bojos...

Salut i que passeu un bon estiu!

Margalida Capellà

guardia civil 02-07-2007

Cien guardias civiles participan en ejercicio de intervención internacional

Un centenar de agentes de la Guardia Civil pertenecientes a 15
especialidades participan desde hoy en el ensayo de un ejercicio de
maniobras de intervención internacional en Mora de Rubielos (Teruel).

El ejercicio práctico, que se desarrollará el miércoles a partir de las
22:00 horas durante aproximadamente 90 minutos, sitúa a este operativo
de la Guardia Civil en un país con minoría étnica, fosas comunes, grupos
terroristas y secuestrados a los que es necesario recatar.

El jefe del Grupo de Seguridad e Intervención número 3 con sede en
Valencia y responsable del ejercicio práctico, comandante Juan José
Miralles, explicó que el supuesto es un país como los de Europa del Este
donde se ha llevado a cabo un proceso de limpieza étnica.

La Guardia Civil, que formaría parte de una unidad de gendarmería de la
Unión Europea, habría encontrado una fosa común cuyos cuerpos es
necesario desenterrar e identificar y hasta ese lugar es necesario
llevar a sus familiares, que irían protegidos por otros agentes.

Allí se encontrarían con un grupo de la mayoría étnica que intentaría
impedir que los familiares de las víctimas llegaran al lugar y actuarían
grupos policiales con equipos antidisturbios.

Paralelamente, en una vivienda rural aislada se habría detectado la
presencia de un grupo terrorista con rehenes a los que es preciso
rescatar y después atender sanitariamente.

El ejercicio práctico se complemente con la desactivación de explosivos
en caminos colocados para impedir la intervención de la fuerza policial
internacional.

Estos supuestos, explicó Miralles, serían similares a los que se han
tenido que afrontar por ejemplo en Kosovo, situaciones que deberá
atender la Gendarmería de la Unión Europea de la que forma parte la
Guardia Civil.

En los ensayos han participado agentes antidisturbios que se han
enfrentado a quienes les impedían el paso hacia una zona donde estaba
una supuesta fosa común en la que trabajaba el Laboratorio
Criminalístico de la Guardia Civil.

Este laboratorio es un vehículo de grandes dimensiones equipado con
tecnologías de todo tipo y el único de que dispone desde hace año y
medio la Guardia Civil, cuyo objetivo es la identificación de cadáveres
en grandes catástrofes y que, por ejemplo, fue utilizado recientemente
para la identificación de los cuerpos de los seis militares fallecidos
en Líbano en un atentado.

En estas maniobras participan dos helicópteros de la Guardia Civil, los
modelos BK117 y EC 135, bajo el mando del capitán Diego García y cuya
base se encuentra en Torrejón de Ardoz (Madrid).

Precisamente, estos dos helicópteros, explicó García, fueron los que
esta mañana evacuaron a 28 pasajeros de un tren que acababa de salir de
Teruel en dirección Valencia y que sufrió un pequeño incendio.

El capitán García explicó que uno de los mecánicos divisó el humo y se
acercaron y pudieron ver el fuego y como salía combustible del tren.

Tomaron tierra y fueron sacando a los pasajeros del lugar ya que había
personas mayores, algunos niños y no existían caminos que facilitasen la
salida de los pasajeros.

Pepe

Cúpules i bases

Pepe | 09/07/2007, 16:39

Fraga no dorm tan sol a ca seva, també el fa al Senat per cert.
Llistes, cadires, qüotes de poder...Quan es parla d'aquests temes la democràcia de repent desapareix als partits, en un més i en altres menys però en tots massa...
L'Assemblea d'EU de Pollença ens varen oposar a l'invent d'Alternativa precisament per que varen considerar que era, igual que el BLOC, un projecte promogut des de dalt, no des de les bases i el temps ha confirmat aquest tema.

Garci

Re: Per quan els judicis als d'aquí?

Garci | 09/07/2007, 11:18

Hola votant Verd. Dues coses. Estic d'acord amb tu que això ho han montat les cúpules, però d'ambdós partits. La segona cosa, l'ecologisme polítis no pot ser liquidat perquè EU és sobradament sabut que és un partit ecologista.
En la meva opinió cal democratitxar més ambdós partits, però no veig futur a cap dels dos si no és units. Sincerament crec que les coses s'han de fer millor, però les similituds entre els dos partits son tantes que no veig les diferències. El problema: les qüotes de poder.

votant verd

On són Els Verds?

votant verd | 09/07/2007, 10:55

Vaja vaja amb aquest invent d'Alternativa EU-EV! Ara resulta que l'àmbit competent per decidir el representat d'Els Verds a la llista del Bloc a Palma és Alternativa (en contra del criteri d'Els Verds de Palma), però a l'hora de repartir càrrecs al Govern, Consell i Cort, la decissió la pren el Consell Polític d'EU, deixant fora Els Verds de la distribució de càrrecs. Cada vegada està més clar que això d'Alternativa ha estat un muntatge de la direcció d'EU per reduir Els Verds a la mínima expressió. Però allò més penós ha estat la connivència de la direcció d'Els Verds (Miquel A. Llauger, Toni Esteva), en aquest procés de liquidació de l'ecologisme polític a Mallorca. Els votants verds tradicionals estam més que decebuts amb aquesta situació.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.
Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb