URXELLA

Viva Pancho Villa

Alternativa | 30 Octubre, 2009 07:00 | facebook.com twitter.com

Gràcies a tots els que vareu assistir al ple ahir, la vostra presència va ser molt important com va demostrar la reacció del portaveu del PP-UMP. Alguna cosa està canviant a Pollença i està clar que a més d'un no li agrada. L'aquiescència dels ciutadans al tancament del camí, de la que parlava al seu recurs la propietat, s'està diluint. Cada vegada hi ha més gent que dona la cara, cansada del caciquisme  i de les parts i quarts que ofeguen aquest municipi.

Com van comentar ahir; la proposta de batlia respecte al recurs que havia presentat Menani SA (Els March) al  catàleg de camins suposava per a nosaltres, el PSM i la Plataforma Pro Camins una marxa enrere.  Consideravam a més més que aquesta proposta no era gens clara ni en la seva forma ni el seu fons. Per això abans de la lectura d'aquest punt vam demanar conjuntament amb el regidor del PSM,  un recés per plantejar els nostres dubtes i rebuig a la proposta. Després de debatre el tema al recés, la conclusió a la que vam arribar és que el millor era tranquil·litzar els ànims i fer una reunió de tots els grups per cercar la millor ruta per obrir el camí. Per això es va decidir la retirada de totes les mocions referents a Ternelles.

Com sabeu som fervents defensors de la transparència i de discutir les coses públicament, però al cas de Ternelles hem d'anar amb molt de cura i no donar cap argument que pugui ajudar a la propietat a posar més impediments a l'obertura del camí públic. Només us posarem un exemple; al recurs de la propietat contra l'acord de la Conselleria de Medi Ambient ,que donava permís a l'excursió del dia 12, es citava aquest blog, simplement per que animavam a la gent a anar a l'excursió.

Evidentment tant Alternativa com el PSM i la Plataforma havíem fet una feinada per tenir tota una extensa argumentació amb la que rebutjar la proposta de batlia i defensar les nostres mocions. Ni la nostra feina ni el vostre esforç al venir al ple van a ser en va, ja que vam aconseguir el nostre objectiu; la retirada de la proposta

Ara es tracta de reunir-nos tots els grups polítics i  parlar tranquilament de quina és la ruta més adhient per obrir el camí. Esper que arribem a un acord ja que tots els partits fa poc més d'un any vam votar per unanimitat el catàleg de camins i per tant el caràcter públic del camí de Ternelles.

Respecte a les declaracions despectives d'en Tomeu Cifre (PP-UMP)  van a ser totalment impròpies d'un representat públic. Els ciutadans que  han defensat el patrimoni públic, tan ahir al ple com el dia 12 a l'excursió l'han fet d'una manera cívica i democràtica. Els seus menyspreus només ens demostren que anam pel bon camí, el camí que ens ha de porta a obrir les barreres del camí públic de Ternelles.

Respecte a la resta del ple.

- Es va aprovar per unanimitat l'ordenança municipal sobre la venda ambulant als mercats del terme municipal de Pollença.

Va ser al ple de gener de 2008 quan es va presentar una moció nostra que demanava aquesta ordenanç. Alternativa hem estats els únics que hem presentat mocions a la mateixa i s'han acceptat dues.

- Aprovació per unimitat de la modificació puntual de la norma 117 del PGOU per al canvi de paràmetres a la zona d'equipament ECAD - 12 Convent de Sant Domingo. Es tracta de poder aixecar una altura més si cal, al PAC de Pollença.

- Vam retirar la nostra moció  relativa a l'estudi del torrent de Sant Jordi. Farem un article detallat sobre el tema.
Vam decidir  retirar aquesta moció ja que  l’Ajuntament quatre dies després de la presentació de la mateixa va decidir demanar un nou estudi per determinar la possible contaminació per metalls pesants del Torrent de Sant Jordi, un estudi que ja fa dos anys que s’hauria d’haver demanat. De totes maneres farem el seguiment i d’aquesta solicitud i dels resultats del nou estudi que esperam es faci el més aviat posible.

Aprovada per unanimitat la rectificació de l'acord adoptat per l'Ajuntament Ple, en sessió celebrada dia 23 de juliol de 2009, relatiu a la distinció atorgada al Sr. Carles Got.
Vam tornar reiterar la nostra petició d' n reglament per donar aquestes distincions  i un registre de les mateixes.

Rebutjada pel vots de l'equip de govern la moció del grup PP-UMP amb esmenes nostres relativa a la modificació del tipus de coeficient impositiu de l'IBI; de la taxa de fems i una congelació de la resta de taxes i impostos per l'any 2010. (PP_UMP, PSM i nosaltres vam votar a favor).

El  grup PP_UMP va acceptar una esmena nostra a la moció  en un sentit social i ecologista, que els mateixos havien presentar al seu dia com al·legacions a l’IBI. Vam proposar que les persones vídues i les persones majors amb rendes baixes (de menys de 7000€ l'any) titulars d'un immoble tinguin una rebaixa del 50% de l'IBI. I Incloure un nou apartat on s’apliquessin bonificacions fins al 50%  els cinc primers anys en immobles amb sistema d’aprofitament d’energies netes i renovables.

Més que donar arguments concrets contra la moció en Juanjo Mir va parlar del que feia al PP a altres pobles i de la passada gestió d'en Tomeu com regidor d'hisenda.

Entre les seves desqualificacions en Tomeu va denominar als defensors del patrimoni públic "exèrcit de Panxo Villa".Si Villa va poder amb els Estats Units nosaltres podem amb la família March i els seus serfs.

Pancho Villa va ser capaç de atacar la ciutat de Columbus, Nou Mèxic, ja que els Estats Units havien reconegut oficialment el govern de Carranza, a qui considerava el seu enemic. El president dels Estats Units, Woodrow Wilson, va respondre enviant 12.000 soldats a Mèxic per a capturar Villa. L'expedició, però, va ser un fracàs.

Comentaris

JTC

tomeu cifre (pp)

JTC | 30/10/2009, 20:21

en tomeu cifre se pensa k ternelles es seu, ja que te permís per poder-hi fer algunes activitats, però el que no l'interessa el que el puguin veure realitzant segons quines coses ja que no són ètiques a la ocietat actual i molt menys com a exbatle i regidor de l'oposicio.

Castelao

Guia espiritual

Castelao | 30/10/2009, 18:01

Es veu que a Tomeu no li agrada que ens interessem pel cami de Ternelles, i ens ha de dir que ens ha d'interessar i que no, i quan hem de quedar al ple i quan hem de marxar. Talment un comissari politic o un director espiritual.

Pepe

María

Pepe | 30/10/2009, 15:09

Hola María.
Després del recés al veure que es retiraven les mocions de Ternelles una gran part del públic s'en va anar.
En aquell moment quan va començar la seva defensa de la moció de l'IBI Tomeu Cifre va dir que semblaven l'exèrcit d'en Pancho Villa, que el tema dels impostos era més important que el del camí, que la Plataforma Pro Camins Públics l'havia acorralat, que a l'excursió havia anat molt poca gent de Pollença... A la fi tota una sèrie de desqualificacions que no venien a conte ni tenien res a veure amb la seva moció.

Quan nosaltres vam presentar la moció respecte als animals i la sala es va omplir de caçadors, jo vaig a convidar al seu president a parlar. Aquest mateix president després va dir que jo era un radical, t'imagines el linxament al que m'haguessin sotmet si hagués fet els comentaris com Tomeu...
Després uns tenim la fama de radicals i no se que més i altres semblen sants.

Tots els ciutadans que han vengut a un ple o a un altre per qualsevol tema s'han comportat de manera exemplar i tan de bo sempre hagués ciutadans al ple

Garci

Re: Viva Pancho Villa

Garci | 30/10/2009, 14:59

Tomeu va denominar als defensors del patrimoni públic "exèrcit de Panxo Villa".

Maria

Pancho vIlla?

Maria | 30/10/2009, 14:03

Que va dir el portaveu del PP? Ho podrieu reproduir i així tots ho sabrem. Gràcies i bona feina

Garci

Re: Viva Pancho Villa

Garci | 30/10/2009, 13:47

Segurament per la gent conservadora i reaccionària d'aquell temps, que tenien els privilegis i els diners, Pancho Villa era vist de la mateixa manera que els defensors dels camins públics son vists pels conservadors d'avui en dia, el PP.

Sempre ha costat molt lluitar pel bé comú.

JRV

UMP

JRV | 30/10/2009, 13:25

El mes trist dels pactes municipals " sine qua non", com es el de PP-UMP. es que no se sap que fa UMP defensant el tancament del Cami de Ternelles:
Tenint en compte la implicació que diuen tenir UMP amb la dessestacionalització, l'ampliació de l'oferta turistica a atractius mediambientals, paissatgistics, ornitológics, de senderisme, etc. etc, amb els seus vots estan contribuint al tancament de camins públics a pròpis i vissitants. Qualcú de UMP m'ho pot explicar?, perque els motius de Tomeu Cifre ja els conec.

yejeeeeeee

Andle

yejeeeeeee | 30/10/2009, 10:43

Andele andele que el PPartido de los impputados se pone nervioso.
Andele andele hermanos, un saludo i viva la revolución.
El siervo de ternelles teme que se le enfade la jefa??
vamos mañitos, digo manitossssssss.

andeleeeeeeeee

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.