URXELLA

Caminant per Mallorca (LVIII). Puig de sa Mola, Planícia.

Alternativa | 28 Febrer, 2010 07:00

Banyalbufar, un municipi costaner que val la pena visitar de tant en tant, els paisatges de parades mirant de cap a la mar són un goig per a la vista. La finca pública de Planícia ens ofereix alguns itineraris per fer interessants excursions.

Avui anam al puig de sa Mola. Començam a les barreres de Planícia i anam pujant de cap a les cases que se deixen veure a distància. Quan hi arribam fem la primera aturada, convé fer-hi una volta per gaudir del conjunt: els horts, la clasta, els aljubs, l’establa i la tafona . No poguérem veure l’interior de les cases perquè justament no hi havia ningú.

Començam a pujar per un caminet antic i anam passant per rol·los de sitges, forns de calç, aljubs, forns de pa i barraques, que ens diu que en el seu temps aquesta muntanya boscosa devia tenir molta activitat i segur que hi circulaven moltes persones. Persones que explotaven els recursos naturals, que vivien de la muntanya, que cuidaven i respectaven la muntanya.

Seguim pujant a través del pas de sa Mola, un camí de ferradura que quan surt del pas se troba amb un camí de carro, que ve d’una altra finca, i continua fins uns aljubs. Llavors seguim pujant  fins arribar al cim. A dalt, unes vistes meravelloses.

A l’hora de baixar, decidim que per no repetir camí prendrem un tiranyet una mica brau, però que ens escurça un poc el temps de descens, llavors agafam totes les dreceres que podem i aviat som a baix.

A.R.F.V.

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.