URXELLA

Caminant per Mallorca (LXI). Bona nevada.

Alternativa | 21 Març, 2010 07:00 | facebook.com twitter.com

La setmana passada va fer una bona nevadeta a tota Mallorca, a Pollença no en recordava una com aquesta des de  l’any del Pi de Sant Mario.

Pensàrem que era el millor dia per anar al puig Gros de Ternelles i ens posàrem en marxa.

Arribam en cotxe fins devora Ca na Borrassa i prenem el camí de Llinàs fins a dalt. En arribar a la barrera que un dia va tancar el camí, prenem el  tirany que volta les cases de Llinàs i ens torna dur al  camí que s’enfonsa dins el bosc. Un poc més endavant trobam la font de Llinàs, llavors seguim de cap al coll dels Tords però abans d’arribar-hi prenem costa per amunt; està fent una nevada que no atura i la pujada s’està fent una mica pesada.

Quan ja tenim davant el cim del puig Gros, veim que ens queda una bona pujada i l’esforç per arribar on érem ja el notàvem, continuam una mica més. Fins en aquell moment no ens havia aturat ni la neu caiguda, que fa alçar molt les cames i això cansa molt, ni el fred  o la nevada que continuava fent. Però, per un costat se comença a aproximar una boira ben espessa i això sí que és un bon problema.

En els voltants de la font de les Creus i el coll de Tirapau, hi ha unes penyes amb una mica de balma on poguérem menjar un poc. En vista que no millora començam a baixar, continua  nevant i hi ha un poc de boira, les petjades ja estaven molt tapades i baixàrem per un comellar que no tocava però que va fer la baixada encara més emocionant.

Ens va nevar pràcticament tota l’excursió, això no passa molt sovint a Mallorca. Va ser una d’aquestes per recordar.

A.R.F.V.

Comentaris

Pepe

Pepe | 21/03/2010, 16:42

Pels que teniu facebook m' imagin que ja coneixeu el grup: fotos de la neu a Pollença

Garci

Garci | 21/03/2010, 10:58

Molt bones fotos Toni, això pareix Sibèria!

Si arribes a tenir un trineu...

Alternativa per Pollença

Alternativa per Pollença | 21/03/2010, 10:57

Hem tengut un petit descuit i ha sortit un article sobre les 10.30 que no havia de sortir avui.

Demanam disculpes. El podreu llegir un altre dia.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.